VER. HENDRICK DE KEYSER

VER. HENDRICK DE KEYSER

WEBSITES & APPLICATIES

DOELSTELLING

"Hoe kunnen we onze relatie met de leden versterken en hoe trekken we nieuwe leden aan?"  Dat is de kernvraag voor de communicatieafdeling van veel grote, nationaal operende verenigingen.

Zo ook bij Vereniging Hendrick de Keyser, een vrij grote vereniging in Nederland die historisch en/of architectonisch waardevolle huizen restaureert en deze vervolgens verhuurt en onderhoudt.

Sinds het ontstaan van de vereniging, heeft zij hiermee een prachtige en unieke collectie van huizen opgebouwd. De leden van de vereniging zijn geinteresseerd in die collectie en willen graag van alles te weten komen over zowel de historie als de restauratie van de huizen.

CONSUMER TRENDS

Om een antwoord te vinden op de kernvraag hoe we de relatie met de leden konden versterken en nieuwe leden konden aantrekken, begon ons denkproces bij de huidige trends in het gedrag van mensen, in wat wij noemen de "Consumer Trends". Welke Consumer Trends kunnen we onderscheiden die van belang zijn voor de vereniging? 

RELEVANTIE

Hoewel dat voor elk merk of organisatie zou moeten gelden, is het voor een vereniging als Hendrick de Keyser, vooral belangijk om relevant te zijn voor haar leden. De vereniging biedt nu eenmaal geen product of dienst die tot de basisbehoefte van mensen behoren. Laat je je meerwaarde als vereniging niet goed genoeg zien, dan reduceer je daarmee je bestaansrecht. Relevant zijn dus. Waarde toevoegen, dat was het uitgangspunt.

STREEP ERDOOR!

Maar hoe combineer je die relevantie met het versterken van de relatie met je leden? Vaak is het eerste wat opkomt bij communicatieafdelingen en - bureau's om een mailing de deur uit te doen. Leden bestoken met push communicatie, net zolang totdat de boodschap beklijft. Maar dat is vaak weinig relevant voor de doelgroep en zullen zij zich steeds minder van die push communicatie aantrekken.Ok, dat is dus duidelijk niet de richting die we opwillen. 

CONCEPT

Al brainstormend, bedachten we ons dat er een behoefte bij de leden bestond, die nog niet ingevuld was. De leden willen graag alles weten over de gerestaureerde huizen maar op de jaarlijkse Open Dag na, kunnen zij niet naar binnen. De huizen zijn nu eenmaal verhuurd.

Met dat inzicht, werd ons concept geboren: Laten we "binnen naar buiten brengen". We bieden leden en niet-leden een aantal kanalen waarop zij 'binnen' kunnen komen, zonder de huidige bewoners daarbij te storen.

RESULTATEN

Dat concept resulteerde in:

  • een website voor de vereniging, met het huizenbezit als kloppend hart.

  • een augmented reality app, waarmee je snel de huizen vindt op de locatie waar je bent en de aansprekende details daarvan kunt zien.

  • een mobile website met info over de huizen, de restauratie en het (gesproken) verhaal over de historie.

  • een mobiele architectuurroute langs de grachten van Amsterdam (i.s.m. ...) 

RESPONSIVE WEBSITES

Aanvullend hebben we een aantal responsive websites ontworpen en gerealiseerd die nieuwe markten aanboren, zowel voor zakelijke - als prive gebruik. Denk aan locaties waar je stijlvol kunt vergaderen of een prachtig (bruilofts)feest kunt geven en huizen waar je met je familie een weekendje kunt verblijven.

KEEP IT ROLLIN'

Het was een mooi project om te doen, met een prachtige collectie huizen en een erg leuk team van communicatiemedewerkers.

Inmiddels zijn de voorbereidingen getroffen voor een redesign van de website van de Vereniging en om deze te integreren met de mobile website door de nieuwe website 'responsive' te maken. Het concept blijft echter het uitgangspunt en in de komende periode gaan we dat verder uitrollen.

 

IS JOUW COMMUNICATIE BIJ DE TIJD?

Eens sparren over de communicatie voor jouw organisatie of merk? Neem dan nu vrijblijvend contact op met creatief strateeg Jacco van den Berg om kennis te maken en de ins & outs te bespreken.

22 januari 2015  |  Jacco van den Berg   |  Creative Strategist - Bureau Berg

RELEVANTE ARTIKELEN
WEBDESIGN VOOR B2B?
Webdesign,Web Apps, Video Animaties

WEBDESIGN VOOR B2B?

LEES VERDER
Interactief bureau Amsterdam | Bureau Berg
CAMPAGNEWEBSITE VOOR B2B?
Webdesign,Web Apps, Video Animaties

CAMPAGNEWEBSITE VOOR B2B?

LEES VERDER
Interactief bureau Amsterdam | Bureau Berg
WEBDESIGN VOOR NON-PROFIT!
Webdesign,Web Apps, Video Animaties

WEBDESIGN VOOR NON-PROFIT!

LEES VERDER
Interactief bureau Amsterdam | Bureau Berg
ACTIESITE FAST MOVING CONSUMER GOODS?
Webdesign,Web Apps, Video Animaties

ACTIESITE FAST MOVING CONSUMER GOODS?

LEES VERDER
Interactief bureau Amsterdam | Bureau Berg
PLAATS REACTIE
Internetbureau Amsterdam

Bedankt voor je commentaar! We gaan je commentaar z.s.m. lezen.

Close Overlay
Ontvang maandelijks gratis tips en verbeter zo je website!

In onze privacy- & cookieverklaring lees je hoe we respectvol omgaan met je e-mailadres.

BUREAU BERG


Westerdoksdijk 711-C
1013 BX AMSTERDAM
THE NETHERLANDS

E: info@bureauberg.nl
T: +31(0)20-4275097

KvK: 34.22.11.71, Amsterdam
BTW: NL1706.60.886.B01

Vrijblijvende afspraak maken

Vul onderstaand formulier in met de gewenste datum en tijdstip, dan bellen wij je z.s.m. terug of bel zelf even met 020-4275097.

Bedankt voor je bericht.