Klant: Cloetta Holland B.V. (voorheen 'Leaf Holland')
Gevraagd: We willen een online campagne en website laten maken
Ingezette diensten: Strategie, concept, creatie, productie, hosting
In de Fast Moving Consumer Goods (FMCG) sector, hebben we jarenlang gewerkt voor de merken van Cloetta (voorheen Leaf Holland).
Zo hebben we de websites ontwikkeld en redesigns gemaakt voor Sportlife, Red Band, Venco, Tikkels en Xylifresh.
Daarnaast hebben we voor Sportlife en Red Band een aantal online campagnes uitgerold.
In een joint promotion tussen Red Band en het Dolfinarium kreeg je bij aankoop van drie verpakkingen Red Band, 50% korting op het 2e kaartje in het Dolfinarium.
Ze vroegen ons de slogan "Red Band. Als je voor pret bent" invulling te geven tijdens deze joint promotion en hiervoor een online campagne concept te bedenken en een website te maken. Als centraal thema was gekozen voor de "Red Band Sterrenshow". Keywords waaraan de online campagne moest voldoen, waren 'speels, vrolijk, uitdagend en educatief'.De online campagne moest tot uiting komen op een fraaie, nieuwe website.
We zagen dat de doelgroep van jonge kinderen, affiniteit heeft met de Sterren van de Zee, dat zijn de karakters van het Dolfinarium zoals Spetter de Dolfijn. Zo heeft elk kind zijn eigen favoriete Ster, degene die zij het leukste, grappigste, mooiste en vooral liefste dier van alle Sterren vinden. Maar welke Ster is eigenlijk de meest favoriete? Welke Ster heeft de meeste fans? Dat gaan we uitzoeken en vertalen naar een online campagne en vervolgens naar een pakkende website!
Zo bedachten we een online campagne en maakten we een website waar de Sterren van de Zee sterrenpunten kregen, die verzameld werden door hun fans, de kinderen. In de online campagne, konden ze die Sterrenpunten winnen, door hun favoriete Ster te kiezen en daarvoor elke week op de online campagne website een nieuwe game te spelen. Wie de meeste Sterrenpunten bij elkaar heeft gespeeld, is de grootste fan van zijn of haar Ster en mag zijn verjaardag in het Dolfinarium vieren!
Word jij de grootste fan van jouw Ster?
We vonden het belangrijk om in de online campagne en op de website de kinderen niet op een directe manier tegen elkaar te laten strijden. Doordat we bedacht hadden dat de strijd der favorieten indirect plaatsvond, namelijk tussen de Sterren onderling, konden we dat gelukkig vermijden.
Op de website van de online campagne, kon je in real time zien, wat de tussenstand op dat moment was. De fanatieke deelnemers konden het dan ook niet laten om de games meerdere malen te spelen.
Om in de online campagne en website aan te sluiten op de keywords, bedachten we games met verschillende thema's.
Zo waren er educatieve games, waarvan je het antwoord op de website van het Dolfinarium kon vinden. Bij andere games ging het meer om de fun, de lol en het uitdagende. Zo kon je je eigen online spandoek maken waarin je jouw Ster aanmoedigt. In een gallery van de online campagne, werden alle ingezonden spandoeken naast elkaar getoond nadat deze waren gemodereerd in een ook door ons ontwikkeld Campaign Management Dashboard. Daarin konden ook de tussentijdse resultaten van de online campagne en website worden gevolgd.
In de image slider hieronder, hebben we een aantal screenshots van de games van de online campagne die op de website kwamen, voor je op een rijtje gezet. Hoe je een spandoek kon maken, kun je overigens ook in actie zien in deze showreel video.
Wist je trouwens dat Bureau Berg een flink aantal goede domeinnamen te koop heeft staan? Veel van die domeinnamen kun je uitstekend gebruiken voor een marketingcampagne, zoals in de toeristenbranche, financiele dienstverlening of andere branches. Deze domeinnamen kun je ook kopen incl. website en CMS, zodat je je campagne incl een fraaie website, op korte termijn kunt starten. Bovendien kunnen we je goed helpen met het uitwerken van de strategie en het concept voor je campagne. Dus een domeinnaam kopen?
13 september 2014 | Jacco van den Berg | Creative Strategist - Bureau Berg
Wat zijn je voordelen? Welke klanten vertrouwden al op internetbureau Bureau Berg?
De beste redenen op een rijtje!
In onze privacy- & cookieverklaring lees je hoe we respectvol omgaan met je e-mailadres.
Westerdoksdijk 711-C
1013 BX AMSTERDAM
THE NETHERLANDS
E: info@bureauberg.nl
T: +31(0)20-4275097
KvK: 34.22.11.71, Amsterdam
BTW: NL1706.60.886.B01
Vul onderstaand formulier in met de gewenste datum en tijdstip, dan bellen wij je z.s.m. terug of bel zelf even met 020-4275097.
Bedankt voor je commentaar! We gaan je commentaar z.s.m. lezen.