Klant: Cloetta Holland B.V. (voorheen 'Leaf Holland')
Gevraagd: We willen een nieuwe website en online campagnes laten maken
Ingezette diensten: Strategie, concept, creatie, productie, hosting
In de Fast Moving Consumer Goods (FMCG) sector, hebben we jarenlang gewerkt voor de merken van Cloetta (voorheen Leaf Holland). Zo hebben we de het redesign gedaan van de websites van de merken Sportlife, Red Band, Venco, Tikkels en Xylifresh.
Daarnaast hebben we een aantal online campagnes voor Sportlife en Red Band uitgerold.
De bestaande website van Sportlife communiceerde voornamelijk de producten. Dit gebeurde in een nogal statische manier en het Sportlife thema 'Extreme Sports' werd niet kwam niet goed naar voren.
Sportlife vroeg ons om een nieuwe website te ontwerpen, waar ervaring een belangrijke rol in zou spelen. Kortom, de look & feel moest beter aansluiten op de perceptie van de doelgroep. Tijd voor een redesign van de website.
Allereerst keken we naar de consumententrends die vooral onder de doelgroep jongeren een belangrijke rol speelde. Hier sprongen vooral 'authenticiteit' en 'relevantie' eruit. Jongeren vonden dat merken vooral zichzelf moesten laten zien en waarde moesten toevoegen. Het gebruikelijke 'pushen' van een merk, door te schreeuwen hoe lekker en fris je product wel niet was, werd als not done en ongeloofwaardig beschouwd. Deze consumententrends spelen overigens tegenwoordig nog steeds een belangrijke rol onder de jonge doelgroep en wilden we graag laten terugkomen in het redesign van de website.
Hoe dan wel? Eigenlijk heel simpel, gewoon door heel goed te luisteren naar die jonge doelgroep en vragen te stellen. Daarmee wordt je merk sowieso al een stuk authenthieker.
Dus dachten we na over hoe we waarde konden toevoegen aan Extreme Sporters. Zo bedachten we dat het redesign van de website een platform zou kunnen bieden waarop de doelgroep handige tools & tips kon vinden die relevant was voor hun Extreme Sport. Denk aan een app waarop je als Extreme Sporter de windrichting, stroming en golfhoogte kon vinden van surflocaties bij jou in de buurt. Eenmaal een goede spot gevonden, dan deel je die met je vrienden en ben je snel op weg om die golf te pakken.
Het redesign van de website wordt dus een Extreme Sporters-platform. Relevant voor de doelgroep en waarde toevoegend: 'Powered by Sportlife'.
Met het Extreme Sporters-platform in het achterhoofd, wilde Sportlife beginnen met een nieuwe website te laten maken. Om conceptueel en qua creatie goed aan te sluiten op de belevingswereld van de doelgroep, ontwierpen we een videowall waarop Extreme Sporters in actie te zien waren. Om de interactie met de doelgroep te versterken, voegden we een 'adrenaline slider' toe. Met deze interactieve slider kon je naar minder of meer extreme video's 'morphen'. Dat de slider in de praktijk voornamelijk naar 'meer extreme video's' ging, is niet zo verrassend, denk ik.
In een interactieve promo balk, die reageerde op je muis, werden verder de lopende acties getoond. Zo ontstond een redesign van de website die de jonge doelgroep meteen het gevoel gaf dat ze op de juiste plek terecht waren gekomen.
Het oude en nieuwe design vergelijken? Schuif hieronder de verticale slider naar rechts en je ziet het oude design. Schuif je 'm naar links, dan verschijnt het nieuwe redesign van de website.
In onderstaande slider, zie je nog een paar screenshots van de Sportlife-website homepage. De beelden geven een goed beeld van de look & feel van de website, de videowall en de interactieve promo balk met de lopende acties.
13 september 2014 | Jacco van den Berg | Creatief Strateeg - Bureau Berg
Neem dan nu vrijblijvend contact op met creatief strateeg Jacco van den Berg
In onze privacy- & cookieverklaring lees je hoe we respectvol omgaan met je e-mailadres.
Westerdoksdijk 711-C
1013 BX AMSTERDAM
THE NETHERLANDS
E: info@bureauberg.nl
T: +31(0)20-4275097
KvK: 34.22.11.71, Amsterdam
BTW: NL1706.60.886.B01
Vul onderstaand formulier in met de gewenste datum en tijdstip, dan bellen wij je z.s.m. terug of bel zelf even met 020-4275097.
Bedankt voor je commentaar! We gaan je commentaar z.s.m. lezen.