JACCO VAN DEN BERG

CREATIEF STRATEEG / DIGITAL PRODUCER & OPRICHTER BUREAU BERG

CREATIEF STRATEEG - JACCO VAN DEN BERG

HOE MAAK IK JE MERK RELEVANT?

Misschien ben je druk bezig met het opzetten van een nieuw merk en zoek je een creatief strateeg. Eentje waarmee je goed kunt sparren over het verbeteren van het onderscheidend vermogen van je merk. Of zoek je naar manieren om meer bezoekers naar je website te trekken. En om de conversie op je website een flink stuk te verhogen zodat je meer omzet binnenhaalt.

Wat precies het probleem is wat je wilt oplossen of wat je wilt verbeteren, als creatief strateeg van Bureau Berg, help ik je graag verder met het bereiken van je doelstellingen.

Hoe ik dat doe? En waarom je met mij in zee zou moeten gaan? Dat leg ik je hieronder graag uit. 

Creatief strateeg Jacco van den Berg1

HOE VERBETER JE JE ONDERSCHEIDEND VERMOGEN?

Je merk onderscheiden van je concurrenten is essentieel voor het slagen van je business. Maar hoe zorg je ervoor dat jij degene bent die opgenomen wordt op de shortlist van potentiele klanten? En hoe doe je dat online? Belangrijke vragen!  

Om je op weg te helpen, deel ik hieronder het vragenlijstje wat ik altijd gebruik om een eerste inzicht te krijgen in het merk van mijn klant:

  1. Wie is je primaire doelgroep?
  2. Wie is je secundaire doelgroep?
  3. Wat zijn de pijnpunten waar zij tegenaan lopen? Wat zijn hun problemen? 
  4. Hoe helpt jouw bedrijf/organisatie deze problemen op te lossen? 
  5. Waarom zouden ze dat bij jou doen? Wat zijn je USP's?
  6. Hoe zou je je ideale klant omschrijven?
  7. Wie zie je als je directe concurrenten?
  8. Als jouw merk een persoon was, hoe zou je de persoonlijkheid dan beschrijven? Vriendelijk? Gul? Grappig?  

Door het zorgvuldig beantwoorden van deze vragen, ben je al goed op weg om inzicht te krijgen in jouw merk en je concurrentie.
De volgende stap is het interpreteren van die antwoorden en het vertalen daarvan naar een heldere strategie. Daardoor zorg je ervoor dat ook jouw doelgroep goed snapt dat je bij jouw bedrijf of organisatie je doelstellingen daadwerkelijk weet te bereiken.

BrainBakery postit 2

STARTUP ZOEKT EEN CREATIEF STRATEEG VOOR HUN MERK

De disruptieve startup en trainingsbureau 'BRAIN BAKERY' was op zoek naar een creatief merkstrateeg die hen kon helpen bij de propositie en positionering van hun merk en de vertaling daarvan naar een website. Na analyse van de doelgroep, de Customer Journey en de concurrentie, konden we het nieuwe merk vorm en karakter geven. Dat resulteerde in het nieuwe merk BRAIN BAKERY, met als pay off 'Food for Thoughts'.

Inmiddels is het merk uitgegroeid tot een succesvol bedrijf met internationale klanten. Meer weten? Lees dan meer over deze case
  

Jacco wist spot-on door een scherpe analyse onze nieuwe startup te positioneren.

J. Bakker - https://www.brainbakery.nl 

 

 Ook je onderscheidend vermogen verbeteren? Bel of mail dan nu met creatief strateeg Jacco van den Berg voor een gratis en vrijblijvend oriënterend gesprek op 020-4275097 of via jacco@bureauberg.nl.

 

HOE KRIJG JE EEN BETERE CONVERSIE OP JE WEBSITE?

Heb je eenmaal die gekwalificeerde traffic op je website te pakken, dan moet je ze natuurlijk wel converteren naar leads. Oftewel, een actie die je lead verder helpt om de volgende, essentiele stap in de Customer Journey te zetten. Denk daarbij aan het downloaden van een interessante PDF of het opgeven op je nieuwsbrief.
Met die interessante download en het opgeven op je nieuwsbrief, heb je een reden om hen te mailen en blijf je daarmee dus in contact. Zo help je jouw lead de stap te zetten naar de volgende fase van de Customer Journey, wat uitstekend werkt. Bij Bureau Berg gebruiken we daar graag Mailchimp voor, maar dat kan ook een andere e-mail provider zijn, zoals Campaign Monitor. 

Helemaal super is het natuurlijk als je bezoeker het contactformulier meteen invult of gewoon gelijk een telefoontje doet om een afspraak te maken. Dáár doen we het voor. Maar tenzij je aanbod echt niet te weigeren is, gebeurt dat meestal niet direct. Dan moet je dus je aanbod òf je aanpak aanpassen. Of allebei. Dat kun je overigens prima combineren op een landingspage die je speciaal inricht voor een bepaald aanbod en doelstelling. 

WEBAPP VOLKSWAGEN BEDRIJFSWAGENS CONVERTEERT SUPER

Volkswagen Bedrijfswagens was op zoek naar een manier om de vele bezoekers aan hun website te converteren naar leads. Potentiele klanten die door de website een mooie impuls krijgen om een dealer te bezoeken. En dat werkt super door een kleine webapplicatie te maken en die aan de website toe te voegen. Deze webapp neemt de potentiele klant in een paar stappen mee in hun Customer Journey.
Erg waardevol dus om zo'n webapp toe te voegen aan je website en zo het aankoopproces van je klant te versnellen! Meer weten? Lees dan deze case.

Verbeter ook de conversie op je website! Bel of mail nu met creatief strateeg Jacco van den Berg voor een gratis en vrijblijvend oriënterend gesprek op 020-4275097 of via jacco@bureauberg.nl

 

CREATIEF STRATEEG MET 24 JAAR ERVARING MET ONLINE

Sinds 1996 werk en heb ik gewerkt voor en met de volgende bedrijven en organisaties:

Branche: Fast Moving Consumer Goods (FMCG)

  • Sportlife
  • Red Band
  • Venco
  • Xylifresh
  • Mars
  • Twix
  • M&M's
  • Unilever
  • Procter&Gamble (Pringles)
  • British American Tobacco (Lucky Strike, Dunhill)
  • Bacardi-Martini Nederland

Branche: Business to Consumer (B2C)

  • Mazda Motors
  • Accor Hotels Group
  • Canon Europa
  • Nokia
  • MSN Nederland
  • United International Pictures (UIP)
  • Pergamano International
  • Sanoma Uitgevers
  • Kruidvat
  • Hans Brinker Budget Hotel

Branche: Business to business (B2B)

  • Volkswagen Bedrijfswagens
  • Trainingsbureau BRAIN BAKERY
  • VWE
  • Schneider electric
  • Volkswagen Campers
  • Carlson Wagonlit Travel
  • Canon Europa
  • McAfee
  • MarketingData (PROFNews)
  • Imperbel N.V.
  • Interxion

Branche: Healthcare, Overheid en Non-Profit

  • AKZO Nobel (Organon)
  • Grey Healthcare
  • Rijkswaterstaat (RIKZ, RIZA, MD)
  • Arbeidsvoorziening/KliQ
  • European Association for Zoos and Aquariums (EAZA)
  • Vereniging Hendrick de Keyser
  • Festival in de Branding
  • Stichting Wakker Dier
  • Johan Cruyff Foundation (JCF)
 

SPARREN OVER JOUW MERK OF WEBSITE?

Bel of mail dan nu met creatief strateeg Jacco van den Berg voor een gratis en vrijblijvend oriënterend gesprek op 020-4275097 of via jacco@bureauberg.nl

 

CREATIEF MERKSTRATEEG MET VISIE OP DIGITAAL

Bureau Berg is opgericht door Jacco van den Berg. Ik ben een creatief strateeg & digital producer met ruim 24 jaar ervaring met online marketingkanalen. 
In 1994 raakte ik gefascineerd door internet doordat ik het idee had dat dit ons leven ingrijpend zou veranderen. Niet lang later, startte ik met twee partners mijn eerste internetbureau, @MSTERDAM (Apenstaartje Amsterdam).

Sinds die tijd ben ik het interessant gaan vinden om uit te zoeken hoe een merk of organisatie in onze veranderende wereld een relatie met een doelgroep kan opbouwen, consolideren en versterken. Vooral merkbouw dus, vanuit een interactieve invalshoek en met frisse creativiteit als belangrijkste randvoorwaarde.

Als strateeg vind ik het leuk om een stevig beroep te doen op mijn analytisch denkvermogen en die analyses samen met m'n art director te vertalen naar marketingconcepten. Hierbij zoek ik vooral naar een mooie match tussen enerzijds consumententrends die een rol spelen in onze huidige maatschappij en anderzijds de waarden en het karakter van je merk.  

Zowel vanuit internetbureau @MSTERDAM, als onafhankelijk freelancer, bij een internationaal reclamebureau (Grey - WPP) én vanuit Bureau Berg, heb ik de afgelopen jaren gewerkt aan een groot aantal online projecten voor internationale en nationale merken en organisaties.

Bij Grey heb ik mijn online kennis aangevuld met offline kanalen, waar ik tot dan toe minder mee bezig was. Zo was het interessant om de relatie te zien tussen een radio- & TV commercial en het effect dat dit heeft op bijv. het genereren van traffic voor landingspages van campagnes. Want wat werkt wel en wat werkt niet? Sinds die tijd, ben ik echter zoveel mogelijk middelenvrij gaan denken maar om de vertaalslag te maken naar een pakkend concept, is stevige kennis over vooral de online kanalen, wel zo prettig. 

De bedrijven en organisaties waarvoor ik werk en heb gewerkt, zijn zowel business-to-business, business-to-consumer als FMCG, overheden en non-profit organisaties. Ik geloof dan ook niet zo in het 'silo-denken' maar zie in de praktijk dat alle branches wijzer van elkaar kunnen worden. Daar lever ik dan ook graag mijn bijdrage aan. 

Aangepast op 01-08-2018  |  Jacco van den Berg   |  Creatief strateeg / Digital producer- Bureau Berg

 

SPARREN OVER JOUW MERK?

Neem dan nu vrijblijvend contact op met creatief strateeg Jacco van den Berg

mALIWQ http://www.LnAJ7K8QSpkiStk3sLL0hQP6MO2wQ8gO.com

JimmiXzSq | 19-5-2017 14:51 (8 jaren geleden)

RELEVANTE ARTIKELEN
INTERNETBUREAU IN AMSTERDAM
Webdesign,Web Apps, Video Animaties

INTERNETBUREAU IN AMSTERDAM

LEES VERDER
Interactief bureau Amsterdam | Bureau Berg
CONTROLE HOUDEN DOOR EEN TRANSPARANTE WERKWIJZE
Webdesign,Web Apps, Video Animaties

CONTROLE HOUDEN DOOR EEN TRANSPARANTE WERKWIJZE

LEES VERDER
Interactief bureau Amsterdam | Bureau Berg
BUSINESS PARTNERS
Webdesign,Web Apps, Video Animaties

BUSINESS PARTNERS

LEES VERDER
Interactief bureau Amsterdam | Bureau Berg
PLAATS REACTIE
Internetbureau Amsterdam

Bedankt voor je commentaar! We gaan je commentaar z.s.m. lezen.

Close Overlay
Ontvang maandelijks gratis tips en verbeter zo je website!

In onze privacy- & cookieverklaring lees je hoe we respectvol omgaan met je e-mailadres.

BUREAU BERG


Westerdoksdijk 711-C
1013 BX AMSTERDAM
THE NETHERLANDS

E: info@bureauberg.nl
T: +31(0)20-4275097

KvK: 34.22.11.71, Amsterdam
BTW: NL1706.60.886.B01

Vrijblijvende afspraak maken

Vul onderstaand formulier in met de gewenste datum en tijdstip, dan bellen wij je z.s.m. terug of bel zelf even met 020-4275097.

Bedankt voor je bericht.